< Попер   ЗМІСТ   Наст >

Крутися й лови

Для гри потрібна мотузка (50 см) або шматок матеріалу.

Опис. Ведучий із мотузкою стає посередині майданчика, інші розбігаються по полю. За командою керівника той, хто водить, біжить за гравцями й намагається доторкнутися до них мотузкою. Гравці бігають по всьому полю, не виходячи за встановлені межі. Гравець може забирати мотузку у ведучого. Гравець, до якого торкнеться мотузка, вибуває з гри.

Гра продовжується доти, поки з гри не вийде половина або більше гравців, після чого керівник, звертаючись до того, хто водить, кричить: "Крутися та лови!" Почувши ці слова, усі гравці разом із вибулими починають ловити того, хто водить, щоб відібрати в нього мотузку. Якщо того, хто водить, не затримали й він передав мотузку керівникові, значить, він виграв. Гравець, який упіймає того, хто водить, та відбере в нього мотузку, починає водити. Гра починається спочатку.

Правила:

  • 1. Упіймати гравця – це означа злегка торкнутися його мотузкою.
  • 2. Упійманий гравець повинен одразу вийти з гри.
  • 3. Мотузку відбирають так, щоб торкнутися її тільки рукою.
  • 4. Не можна втікати за межі поля. Той, хто це допустив, уважається впійманим.
  • 5. Утікати й доганяти можна тільки за командою.

Гра в конячки

Кількість гравців – від шести до 20 осіб. Для гри вимагаються палиці довжиною 1,5-2 м за (кількістю гравців) і стільки ж коротких мотузок.

Опис. Гравців ділять на дві команди й вишиковують шеренгами на одній стороні майданчика перед лінією старту. На іншому боці паралельно до лінії старту на відстані 25-50 м креслять лінію фінішу. За лінією фінішу – квадрат для керівника гри. У кожній команді капітан видає учасникам по палиці та мотузці.

Гравці сідають на палицю верхи (тримають її між ногами), у лівій руці – кінець палиці, а в правій – мотузка. За командою керівника всі вигукують: "Чу!" – і біжать-стрибають верхи до фінішної лінії. Команда, яка прибігла першою, уважається переможцем. Керівник повідомляє про перемогу команди й називає перших гравців.

Грають декілька разів.

Правила:

  • 1. Без команди біг не починають. Той, хто порушив це правило, вибуває з гри.
  • 2. Під час бігу не можна заважати один одному.
  • 3. Після оголошення результатів усі повертаються на лінію старту.
  • 4. Пересуватися можна встановленим способом: просто бігти, стрибками на правій і на лівій нозі, галопом.

Біла паличка

Для гри потрібні дві палиці завдовжки 20-50 см і діаметром 2-3 см. Палиці повинні бути світлими, але відрізнятися одна від одної відтінком.

Опис. Гравців ділять на дві команди та обирають капітанів. На одній стороні майданчика окреслюють лінію старту. На відстані кроку вздовж неї шикуються шеренгами обидві команди обличчям до "поля". Капітани команд отримують палиці, виходять уперед і стають на лінії старту. За першим сигналом капітани команд обмінюються своїми палицями, за другим – із силою кидають їх якнайдалі вперед. Тільки-но палиці впадуть на землю, гравці обох команд (краще за сигналом) кидаються до палиці суперника. Гравець, котрий добіг до неї першим, швидко піднімає її й біжить до свого капітана, який, не зволікаючи, передає палицю керівнику гри. Перемагає команда, що раніше передасть палицю.

Якщо грають учні старших класів, то ті, котрі програли, садять суперників на спину, доставляють їх до того місця, де впала їхня палиця, а потім повертаються із вершниками на спині до початкової лінії. Так гра продовжується.

Правила:

  • 1. Поки палиця не впаде на землю, бігти до неї забороняється.
  • 2. Щоб швидше доставити палицю капітану, її можна передавати один одному. Гру частіше проводять увечері, коли вже темно й складніше відшукати палицю.
 
< Попер   ЗМІСТ   Наст >